Tuinnnovatieweekend SPRING

09-01-2019

Data: 22-25 maart 2019

Promotiecampagne voor innovatieve tuinproducten die komende lente in de tuincentra worden aangeboden, gekoppeld aan een actieweekend in de tuincentra.

Collectieve actie van de tuincentra

In samenwerking met VLAM en talrijke leveranciers verspreiden wij op donderdag 21 maart een complete gardenspecial als bijlage bij Het Laatste Nieuws en HLN.be.

Deze gardenspecial wordt opgevat als een tuininnovatiekrant waarbij meerdere groenjournalisten redactionele thema’s met betrekking tot tuin en home beschrijven.

Thema’s zoals bijvoorbeeld:

  • Hoe kan de tuin bijdragen aan de klimaatproblematiek?
  • Ook zonder herbiciden is een mooi gazon mogelijk.
  • Groen in het interieur, op terras en balkon met een vernieuwend plantenassortiment
  • Met water- en oeverplanten kan men meer dan planten in de vijver
  • De prairietuin en de grassenborder: 2 hypes in de tuinarchitectuur.
  • Biodiversiteit in de tuin i.f.v. vlinders, bijen, vogels....
  • Het begint met sterke planten: hoe planten sterk en gezond houden gedurende het hele jaar
  • Biologische plantenbescherming i.f.v. een gezond milieu
  • Genieten van eigen moestuinoogst kan op vele wijzen.
  • De wondere wereld van eenjarige planten.
  • Het jaar rond genieten in eigen tuin
  • De moestuin brengt lekkers in de keuken: kruiden, bessen, fruit, groentjes,
  • De pluktuin, een nieuwe trend.

In deze gardenspecial worden alle deelnemende tuincentra genoemd. Hier verschijnt ook een knipbon inruilbaar in de deelnemende tuincentra voor een gratis kruidenplant.

De actie en de deelnemende tuincentra worden ook ruimschoots gecommuniceerd via de website van VLAM/Groenvanbijons en HLN.be.

Indivuele tuininnovatie-actie van de tuincentra

Aan de deelnemende tuincentra vragen wij ook het thema “tuininnovatie” concreet uit te werken gedurende het actieweekend van 22-25 maart. Dit kan via uw eigen communicatiekanalen: zet nieuwe innovatieve producten bijzonder in de kijker op uw website, nieuwsbrieven, sociale media, maar ook in uw printpublicaties (huis-aan-huispublicatie).

Ook kan je het thema “tuininnovatie” uitwerken door een attractieve tentoonstelling op de winkelvloer: maak een bijzondere tentoonstelling van alle nieuwe innovatieve producten die je komend seizoen aanbiedt en voorzie de nodige uitleg. Je kan er een storyteller bij plaatsen die de klant infomeert omtrent het thema ‘innovatie’. Je kan aan deze producten een eigen kortingsbon koppelen gedurende het actieweekend. Wees daarin creatief!

Deelnemende tuincentra engageren zich om aan de klanten een gratis kruidenplantje aan te bieden in ruil voor de knipbon uit de gardenspecial van Het Laatste Nieuws.

De deelnemende tuincentra betalen aan BTV een participatie in de mediakosten van 250 EUR excl. BTW (BTV-leden betalen slechts 200 EUR). Je ontvangt dan ook een pakket aan POS-materiaal: spandoek, affiches, klantenflyers, digitale campagnebeelden.

Doe mee en profileer je ook als een innovatief tuincentrum!

Schrijf je in uiterlijk 15 januari 2019 door je te melden op het gekende e-mailadres: info@tuincentra-vzw.be.