TRAINING RETAIL 3.0 speciaal voor tuincentra

09-01-2019

In de cursus RETAIL 3.0 leert retailexpert Carin Frijters, bekend van de retailboeken Prikkel de Koopknop en RetailTheater, je in een overzichtelijk aantal lessen hoe de stenen winkel bestaansrecht kan hebben. Nu, maar zeker ook in de toekomst. Ze neemt je mee langs de belangrijke thema's die een rol spelen bij het ontwikkelen van een onderscheidend winkelconcept.

Heb je weinig tijd maar wil je wel bijblijven in het retailvak en op de hoogte zijn van alle do's en dont's om je consument te boeien en vooral te binden, dan is dit een geweldige kans voor je!

"De klantenrouting heeft ons goed geholpen om vanuit de klant te leren denken en verschillende routes op basis hiervan uit te schrijven. Dit is iets waar wij hard mee aan de slag zullen gaan." Bart & Sofie Hiemeleers en Jo Moors, Genker Plantencentrum

Thema 1. TRENDS EN CONCEPT: dinsdag 29 januari
Trends bepalen en geven richting aan onze toekomst. Ze bieden daarmee structuur en houvast. Ze geven kwalitatieve verschuivingen vorm, zorgen voor veranderingen in het gedrag van consumenten en ontzenuwen vaak letterlijk de drang om alles te behouden zoals het is. De nieuwe keuzes moeten immers wél commercieel haalbaar en schaalbaar zijn.

Thema 2. CONSUMENT EN KLANTREIS: dinsdag 5 februari
Welke kant beweegt de hedendaagse consument op? Is klantentrouw zeldzaam en hoe kun je dit tij keren? Aan bod komt wat de behoeften van de klant zijn, wat hem drijft, hoe hij ‘zapt’ en welke trends je daarin ziet. Maar ook wat zijn stijlvoorkeur is en welke waarden daaraan ten grondslag liggen. Voordat klanten op pad gaan hebben zij steeds vaker al een deel van de klantreis afgelegd. Je gaat met deze inzichten aan de slag, wordt bewust van de werking van ‘touchpoints’ en ontdekt hoe je binnen jouw concept echt het verschil kunt maken.

Thema 3. ONTWERP EN STYLING: dinsdag 12 februari
Zonder de juiste vormgeving is een goed retailconcept niets meer dan een mooi idee. Deze les gaat over de grote lijnen binnen de fysieke ruimte, de vaste elementen en het belang van flexibiliteit.

Thema 4. MERCHANDISE EN DE INZET VAN ZINTUIGLIJKE STIMULI: dinsdag 19 februari
Wist je dat 70% tot 80% van de aankoopbeslissingen plaatsvindt op de winkelvloer? Dáár liggen de kansen. Hoe voeg je waarde toe door de juiste inzet van de verschillende zintuiglijke stimuli en het samenspel daartussen? Merchandise wordt ook wel gezien als de stille verkoopkracht. Maar wat zijn daarbij de do’s en don’ts?

Thema 5. PHYGITAL RETAIL: dinsdag 26 februari
Lang niet iedereen zal starten met een webshop. Maar hoe moet je met jouw concept wel online zichtbaar zijn? De shopper van nu winkelt ‘hybride’ en stelt voor iedere klantreis weer een nieuwe mix van kanalen en middelen samen. Welke rol vervult jouw winkel in deze reis? En hoe zorg je dat je geen tussenstation, maar de daadwerkelijke eindbestemming bent? Een van de antwoorden is ‘phygital retailing’. Waarbij fysieke en digitale kanalen samenvloeien tot één totale retailbeleving die klanten trekt, betrekt, informeert en converteert.

RESULTAAT

Na het volgen van deze vijf lessen ben je weer helemaal up to date. Zo weet je echt alles over klantreizen (customer journeys) en hoe je deze onderscheidend kan inzetten voor de klantgroepen binnen jouw concept. Hoe speel je succesvol in op de behoefte van de klant? Hoe biedt je de klant een steeds relevantere en persoonlijkere ervaring?

EEN ZEER INSPIRENDE LOCATIE

Fosburry & Son, Mechelsesteenweg 271 in Antwerpen, telkens van 13 tot 17 uur (o.v.)

DEELNEMEN
Voor slechts € 1.195,- exclusief btw. neem je deel aan alle vijf de cursusdagen en profiteer je van de laatste retailinzichten, tips en tricks. Deze prijs is inclusief een exemplaar van het boek Prikkel de Koopknop, een lesbrief, digitale hand outs en oefeningen voor thuis. Boek je voor 5 januari 2019 dan ontvang je het boek RetailTheater als een inspirerend extraatje. BTV-leden ontvangen 20% korting! De cursus heeft doorgang bij minimaal 8 deelnemers. Komt u met meerdere deelnemers uit een winkel dan ontvangen de volgende deelnemers een extra voordeel van 100,- euro per deelnemer.

Heb je vragen? Neem gerust vrijblijvend contact op met Carin Frijters door te mailen naar info@cfretail.nl of door te bellen met 06 22991709.

Inschrijven op het gekende e-mailadres: info@tuincentra-vzw.be